همشهری آنلاین: تیم بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی دو فصل اخیر، سنگین‌ترین شکست هفته جاری بوندس‌لیگا را به مهمان خود تحمیل کرد. هم‌زمان پیروزی بایرن مونیخ بر بایر لورکوزن، سایه سنگین لورکوزن را از سر دورتموند برداشت.

Lewandowski

بوروسیا دورتموند ۵ - فرایبورگ 1

نوری شاهین ترک‌تبار و روبرت لواندوفسکی لهستانی بدون شک ستاره‌های دورتموند در این هفته لیگ برتر آلمان بودند. این دو عصر شنبه (۱۶ مارس / ۲۶ اسفند) هر کدام دو گل به ثمر رساندند و یک پاس گل هم دادند. گل پنجم دورتموند را هم لئوناردو بیتنکورت ۲۰ ساله، هافبک برزیلی‌تبار به ثمر رساند. مهمان نگون‌بخت دورتموند در این هفته فرایبورگ بود که با وجود زدن گل نخست دیدار، در نهایت سنگین‌ترین شکست هفته را پذیرفت.

بایر لورکوزن 1 - بایرن مونیخ ۲

صدرنشین جدول این هفته هم موفق بود، البته با کمی خوش‌اقبالی. بایرن مونیخ در دقیقه ۳۷ این بازی با گل گومز ملی‌پوش پیش افتاد. رولفِس در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند. سه دقیقه مانده به پایان مسابقه اما اشتباه فیلیپ وولشاید، مدافع لورکوزن، توپ را به داخل دروازه خودی فرستاد. این نتیجه بیش از همه به سود دورتموند بود. شکست لورکوزن، تیم سوم، فاصله این تیم با دورتموند در مکان دوم را به چهار امتیاز رساند.

هامبورگ 0 - آگسبورگ 1

این هفته همچنین آگسبورگ سه امتیاز ارزشمند به دست ‌‌آورد. این تیم که در جایگاه شانزدهم جدول و بر لب پرتگاه سقوط قرار دارد، با شکست هامبورگ از دو تیم قعرنشین فاصله گرفت. هامبورگ با این نتیجه از جمع شش تیمی خارج شد که بخت حضور در لیگ‌های اروپایی را دارند. در دقیقه ۸۰ این مسابقه ماکسیمیلیان بایستر، هافبک هامبورگ، به دلیل خطای خشن از زمین اخراج شد.

هوفن‌هایم 0 - ماینتس 0

یکی از تیم‌های قعر جدول هوفن‌هایم است. این تیم بحران‌زده پس از آگسبورگ در مکان هفدهم است. هوفن‌هایم در این هفته به تساوی مقابل مهمان خود رضایت داد. اگر هوفن‌هایم در هشت هفته باقیمانده تا پایان فصل موفق به بهبود وضعیت خود در جدول نشود، یکی از دو تیمی خواهد بود که مستقیم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند.

نورنبرگ ۳ - شالکه 0

شالکه یکی از نمایندگان آلمان در لیگ قهرمانان اروپا بود که اخیرا در مصاف با گالاتاسرای استانبول از صعود به یک‌چهارم نهایی بازماند. این تیم که فصل گذشته را در مکان سوم جدول به پایان برده بود، در فصل جاری فراز و نشیب‌های بسیاری تجربه کرده است. شالکه هفته گذشته جای فرانکفورت در مکان چهارم را گرفته بود. این تیم با شکست این هفته بار دیگر این موقعیت را از دست داد.

وردربرمن ۲ - گرویتر فورت ۲

ستاره برمن در فصل جاری رو به افول گذاشته است. شاگردان توماس شاف این هفته از پس آخرین تیم جدول هم برنیامدند. برمن که از امتیاز میزبانی هم برخوردار بود، عصر شنبه در بازی با فورت نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد. این تیم پس از به ثمر رساندن گل برتری، با پذیرش دو گل از مهمان در آستانه شکست قرار گرفت. هونت که گل اول برمن را زده بود، در ادامه موفق شد از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی بکشاند.

وولفسبورگ 1 - فورتونا دوسلدورف 1

هفته بیست‌وششم لیگ برتر آلمان شامگاه جمعه (۲۵ اسفند) با تساوی این دو تیم آغاز شد. گل‌های بالی - برای دوسلدورف - و اولیچ هم تأثیری در ارتقای کیفیت این دیدار کم‌هیجان نداشتند.

آینتراخت فرانکفورت  1 - اشتوتگارت  2

در روز پایانی هفته نخست، آینتراخت فرانکفورت، تیم چهارم جدول، فرصت داشت با استفاده از امتیاز میزبانی بر اشتوتگارت غلبه و فاصله خود با شالکه را بیشتر کند. در سوی دیگر زمین اشتوتگارت، با توجه به تساوی دو رقیب خود، فرصت مناسبی برای خروج از رده‌های پایانی جدول داشت که از این موقعیت استفاده کرده و با شکست 2 بر 1 فرانکفورت، وولفسبورگ و فورتونا دوسلدورف را پشت سر گذاشت.

بوروسیا مونشن گلادباخ 1 - هانوفر 0

در آخرین دیدار هفته هم بوروسیا مونشن‌گلادباخ و هانوفر برای حضور در میان مدعیان در گلادباخ با هم دیدار کردند که این بازی با یک گل به سود میزبان به پایان رسید.

کد خبر 205724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز